روشنگری

ما باید پرچم اسلام را در انتهای افق بر زمین بکوبیم.

روشنگری

ما باید پرچم اسلام را در انتهای افق بر زمین بکوبیم.

ما باید پرچم اسلام را در انتهای افق بر زمین بکوبیم.

نویسندگان

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

۲۲
فروردين
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی طی سخنانی کوتاه در جمع نمازگزاران مسجد حوری تهران، به مناسبت 13 رجب و میلاد امیرالمومنین علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) به دنبال برپایی نظامی برخاسته از اسلام و الگو گرفته از حکومت حضرت علی(ع) بودند.

گروه سیاسی-رجانیوز: حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی طی سخنانی کوتاه در جمع نمازگزاران مسجد حوری تهران، به مناسبت 13 رجب و میلاد امیرالمومنین علی (ع) اشاره کرد و اظهار داشت: امام خمینی(ره) به دنبال برپایی نظامی برخاسته از اسلام و الگو گرفته از حکومت حضرت علی(ع) بودند.

 

 
به گزارش رجانیوز، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رییسی  ضمن تاکید بر اینکه به دعوت متولیان و روحانی مسجدحوری به این مجلس آمده، گفت: در این مجلس و مسجد بنده به دعوت امام جماعت و برای روز ولادت امیرمومنان(ع) آمده‌ام و غرض عرض ارادت به امیرمومنان است. بحث دیگری جز موضوع بسیار مهم و محوری حضرت علی(ع) نخواهم داشت. مسایل دیگر را در زمان‌های دیگر می‌شود بیان کرد. این زمان مناسب این بحث نیست. لذا با ارادتی که به همه دوستان و عزیزان دارم عرض می‌کنم که بنای بنده فقط حول محور شخصیت امیرمومنان خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه امروز شناخت علی بن ابیطالب (ع) و شکل‌ دادن جامعه براساس سیره ایشان مهم است، تصریح کرد:‌ این تصور به وجود نیاید که علی (ع) در جایگاهی است که بشریت نمی‌تواند او را بشناسد و از او پیروی کند هرچند شناخت کامل ایشان دشوار است ولی باید سعی کرد سیره فردی و اجتماعی جامعه را علوی کرده و در مسیر علی بن ابیطالب (ع) حرکت کرد.

 

 رئیسی تصریح کرد: امروز زندگی انسان‌ها با موجی از تهدیدات فکری و اخلاقی مواجه است که باید برای مقابله با این تهدیدات هوشیار بود.

 

وی افزود: ما پیرو آن امامی هستیم که در برابر قاسطین و مارقین و ناکثین با قاطعیت می‌ایستاد ولی وقتی در برابر محرومین و یتیمان قرار می‌گرفت انسان فکر نمی کرد که ایشان همان آقا باشد.

 

تولیت آستان قدس رضوی با تأکید براینکه ما دنبال حصن حصین هستیم که خود و جامعه خود را در برابر آفات محافظت کنیم، گفت: آن حصن حصین شخصیت بزرگوار امیرالمؤمنین (ع) است.

 

رئیسی با تأکید براینکه باید نسبت به امیرالمؤمنین (ع) معرفت پیدا کرد، افزود: زمینه این معرفت را هم خداوند متعال برای همه انسان‌ها مرحمت فرموده و ابزار شناخت به همه انسان‌ها عنایت فرموده است.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه باید خداوند، پیامبر اکرم و امیرالمؤمنین را شناخت، گفت: امام صادق (ع) به ما یاد دادند که بعد از نمازتان از خداوند مدال معرفت بخواهید و این معرفت گاهی احساسی و گاهی تعقلی است.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امام خمینی (ره) به عنوان بنیانگذار جمهوری اسلامی بنا داشتند نظامی برخاسته از اسلام و با الگو قرار دادن امیرالمؤمنین (ع) بنا کنند، گفت: لذا بر همه دست‌اندرکاران و آحاد مردم است که شناخت امیرالمؤمنین (ع) و شناخت سیره و آموزه‌های علی بن ابیطالب (ع) را مورد توجه قرار دهند.

 

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه خداوند متعال توفیق شناخت امیرالمؤمنین (ع) را به ما عطا کند، گفت: سیره امیرالمؤمنین (ع) می‌تواند انسانیت را سیراب کند و باید از خداوند بخواهیم به ما توفیق پیروی از ایشان را بدهد تا بتوانیم خداوند متعال را بندگی کنیم.

 

 

 

  • اسراء محمدی